مشهد- مراسم ترحیم آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی شامگاه دوشنبه با حضور مسئولان کشوری، استانی و عموم مردم در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مجلس ترحیم آیت الله واعظ زاده خراسانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام کاظم راشدیزدی با اشاره به تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توسط مرحوم آیت الله واعظ زاده خراسانی اظهار کرد: این مرحوم در این عرصه برای تحکیم وحدت امت اسلامی اقدامات قابل توجهی انجام داد.

وی بیان کرد: آیت الله واعظ زاده خراسانی یک عالم ربانی، بسیار متدین و بااخلاق بود و هر ساله ضمن شرکت در مراسم حج، برای ارتباط گیری با علمای دیگر فرقه های مذهبی و پیوند بین مذاهب اسلامی تلاش می کرد.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به دانش بالای آیت الله واعظ زاده خراسانی در دروس حوزوی و فقهی گفت: وی در طول عمر بابرکت خود بیش از ۴۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف دینی و تقریب مذاهب اسلامی تالیف کرد.

قاریان برجسته مشهد نیز در این مراسم به قرائت کلام الله مجید پرداختند و در ادامه ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت ماهرخسار به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداخت.

گفتنی است در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، دادستان کل کشور، اعضای شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و اساتید حوزه های علمیه مشهد و قم حضور داشتند.

آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی بامداد یکشنبه ۲۸ آذرماه در سن ۹۱ سالگی بر اثر کهولت سن و بیماری در مشهد به دیار باقی شتافت که مراسم تشییع پیکر آن مرحوم روز گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار و در دارالعباده حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.